آقایان! دل مردم از این ولخرجی های فوتبالی خون است
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

این که در جامعه ای از استاد دانشگاه و پژوهشگر و قاضی اش گرفته تا معلم و کارمند و کارگرش درگیر اجاره خانه و شهریه مدرسه و دانشگاه و قبض های آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و دخل و خرج زندگی باشند و هشت شان هم گرو نهشان باشد و تقریباً همه شان هم به دنبال وام و قرض الحسنه ای باشند برای زدن به زخم زندگی شان ، و بعد در همان جامعه ، از پول همین ملت (دقت کنید: از پول همین ملت) برای چند فوتبالیست دستمزدهای چند ده میلیونی و چند صد میلیونی و پاداش های آنچنانی بدهند و آخر سر هم رئیس فدراسیون بیاید و در تلویزیونی که با پول همین ملت اداره می شود لبخند همیشگی اش را بزند و بگوید این بندگان خدا که انقدرها هم پول نمی گیرند ، امری است که همه ما می دانیم و بارها نیز بدان اعتراض کرده ایم.
به همین خاطر بعد از سخنان آن شب کفاشیان درباره دستمزد ناچیز(!) فوتبالیست های وطنی ، برغم آن که جا داشت مطلبی بنویسم و صدای حق خواهی مردم را از زبان رسانه فریاد بزنم ، اما به دلیل تکراری بودن موضوع و این که می دانستم آقایان باز هم خود را به نشنیدن می زنند ، - به اشتباه  - از خیرش گذشتم تا این که صحنه های تأسف انگیز در بازی پرسپولیس و استیل آذین پیش آمد که در آن ، همین اشخاصی که پول های میلیونی از جیب ملت می خورند ، در برابر چشمان تماشاگران حاضر در ورزشگاه و میلیون ها تماشاچی تلویزیونی ، مانند گلادیاتورها به جان هم افتاده بودند و مشت و لگد و ناسزا حواله همدیگر می کردند تا مردم بدانند پول هایی که خرج این ها کرده اند هدر نرفته و خوب گستاخ و بی پروایشان کرده است!فوتبال

یعنی من و شما و امثال من و شما ، کلی پول می دهیم تا این آقایان که دست بر قضا الگوی جوانان و نوجوانان ما هم شده اند(!) ، چنین صحنه هایی را ایجاد کنند و کک شان هم نگزد چرا که فوقش چند بازی محروم می شوند (و استراحت می کنند) و چند میلیون تومان هم از آن پول های "یا مفت" را به عنوان جریمه پرداخت می کنند و روز از نو روزی از نو!

به قول یکی از دوستان تحریریه ، اگر همین دعوا و فحاشی هایی که این ها در مقابل چشم آن همه تماشاگر انجام دادند را عیناً چند نفر در یکی از خیابان های شهر مرتکب شوند ، آیا پلیس آنها را بازداشت نمی کند و ای بسا به عنوان اراذل و اوباش تحویل دادسرا نمی دهد؟ آیا فوتبالیست ها مصونیت قضایی هم دارند؟!

فوتبالیست های ما ، شیک پول می گیرند ، ماشین شیک سوار می شوند ، در خانه های شیک زندگی می کنند ، لباس های شیک می پوشند ، عروسی ها و جشن تولدهای شیک می گیرندو ... ولی رفتار شیکی ندارند که هیچ ، رفتار خیلی هایشان با اراذل و اوباشی که سر چهار راه ها می ایستند فرقی ندارد و فقط رنگی از شیکی بر زندگی شان زده اند که این رنگ هم در مواردی که دعوایی رخ می دهد یا پرده از برخی خلاف هایشان می افتد ، فرو می ریزد.

به این مثال توجه کنید: اگر دو شخص ثروتمند اصل و نسب دار مثلاً با یکدیگر تصادف کنند ، آیا پس از پیاده شدن از خودروهای گرانقیمت شان ، با یکدیگر گلاویز می شوند و در مقابل چشم مردم به همدیگر فحش های ناموسی می دهند؟ قطعاً خیر !
اما چرا اغلب فوتبالیست های ثروتمند ما از دعوا و فحاشی و بی آبرویی و ... ابایی ندارند؟ پاسخ کاملاً مشخص است: آنها بدون آن که ظرفیتش را داشته باشند ، ناگهان به پول های بادآورده و شهرت رسیده اند تا یک طبقه تازه به دوران رسیده ورزشی در کشور شکل بگیرد و الگویی زشت و زننده برای نسل جدید رقم بخورد.

مسوولان ما هم که یا خواب اند و این وضعیت را نمی بینند و یا این که ای بسا بعضی هایشان در این بریز و بپاش های فوتبالی ، سهمی دارند و از برچیده شدن این سفره پر از نان و نان متضرر می شوند و هیچ کاری برای اصلاح این وضعیت شرم آور نمی کنند.

روی سخن با همه فوتبالیست ها نیست ، چه آن که ورزشکاران با اخلاق و نیز کسانی که از این پول ها بی بهره اندکم نیستند ، ولی ویترین فوتبال ما متاسفانه همین وضعیت اسفناکی شده که می بینیم و می بینید.

اگر بناست فوتبالیست ها دستمزدهای دهها و صدها میلیونی بگیرند ، چرا باید مردمی که نان شب شان را محتاج اند و منتظر یارانه های چهل و چند هزار تومانی هستند پول این ها را بدهند؟ مگر مردم بدهکار آقایان هستند که باید خرج فلان تیم باشگاهی را بدهند و دم بر نیاورند و تازه دو قورت و نیم بازیکنان پر ادعا و کم ادب هم باقی بماند؟
نتایج درخشان شان(!) در بازی های ملی که مدام خون به دل ملت می کنند هم که به جای خود محفوظ!

اگر بناست فوتبالیست ها دستمزدهای کلان بگیرند ، فوتبال را خصوصی کنید تا از فروش بلیت و حق پخش تلویزیونی و تبلیغات و روش های متعارف دیگر کسب درآمد کنند. مگر در سایر کشورهای دنیا و مثلاً در همین اروپایی که فوتبال باشگاهی اش زبانزد دنیاست ، دولت ها از مردم مالیات می گیرند یا معادنشان را استخراج می کنند و می فروشند و درآمدش را به فوتبالیست ها می دهند؟
هرگز این گونه نیست و فوتبال ، به عنوان یک مقوله اقتصادی ، خودش درمی آورد و خودش هم خرج می کند و ای بسا مالیاتی هم به دولت و به جامعه می پردازد.

آقایان مسوولی که این پول ها را از جیب مردم  ، خرج فوتبالیست ها می کنند بدانند که اکثریت مردم با این مساله موافق نیستند و از این رو ، پولی که خرج می کنند ، نه قانونی است و نه شرعی.
اگر هم این ادعای ما را باور ندارند ، خودشان نظر سنجی کنند یا از هر موسسه ای که خودشان قبول دارند بخواهند نظرسنجی نماید تا بدانند که بر خلاف رأی و نظر و رضایت اکثریت ایرانی ها ، پول شان را مصرف می کنند و اگر به قبر و قیامتی اعتقاد داشته باشند ،باید برای ریال به ریال این پول ها جواب پس دهند؛ هم فوتبالیست ها و هم کسانی که این پول های کلان را از کیسه مردم خارج می کنند و به جیب خود و آنان واریز می کنند.

عصرایران ، این موضوع را همچنان پی خواهد گرفت ولو آن که تکراری باشد ، ولو آن که آقایان خود را به خواب زده باشند ، ولو آن که منافع مادی خیلی ها در همین پول های مفت تعریف شده باشد ، ولو  آن که ... . بالاخره یکی باید باشد که حرف دل مردم را فریاد کند یا نه؟!

منبع: asriran.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 815
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2218
بازدید ماه : 4637
بازدید کل : 210936
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1